Hibe sözleşmesi, Feribot bileti, İhtiyaçlar ve Son durum

24 Ağustos 2013 Cumartesi

Hibe Sözleşmesi

Son yazımda bahsetmiştim, hibe sözleşmesi için Sakarya'ya gideceğim diye. Lakin gitmeme gerek yokmuş. Mail ile belgeleri ofise gönderince halloluyor. Bu işi kolayca halledince çok sevindim. Çünkü erasmus ofisi belgeleri sabah 10-12 arası kabul ediliyor. Bunun için sabah 7 arabasıyla yola çıkmam gerekiyordu. Aynı zamanda en az 100 lira para gidecekti. Ama bir sorun çıktı. Letonya göçmenlik ofisi hibe sözleşmesini İngilizce olarak istiyormuş. Okul bana Türkçe olarak gönderdi. Hemen okula mail attım ingilizce olarak göndermeleri için. Eğer olumsuz cevap alırsam yeminli tercümana çevirtmem gerekiyor. Yine para bayılacağız anlaşılan. Vallahi iliğim kemiğim kurudu para vere vere.

Feribot Bileti

Uçak Atatürk Havaalanından kalkacak. Ben ailemin beni İstanbul'a kadar bırakmasını istemedim. O şekilde ayrılması daha zor olacak ve stres daha da artacak. Hal böyle olunca Bursa'dan ayrılmaya karar verdim. Bursa'dan İstanbul'a gitmenin en kısa yolu resimde görmüş olduğunuz hızlı feribotlar. 90 dakida'da Yeni Kapı iskelesinde oluyorsunuz.Oradan havalanı yakın sayılır.
Sabah 7.30'a Buisness'dan bilet aldım. "Neden Buisness alıyorsun, sen artist misin? " diye sorabilirsiniz. Doğaldır. Bunu bilerek belirttim. Çünkü uçak gibi bunda da bagaj ağırlık sınırı var. Ekonomi biletlerinde 20 kg Buisness'da 30 kg'a kadar izin veriliyor. Bu yüzden.
Öğrenci biletine indirim yapıyorlar. 31 Lira'ya aldım bileti. Saat 9'da İstanbul'da olurum diye düşünüyorum. Oradan havaalanına servis varmış. Lakin ben o bavullarla servis falan uğraşamam gibi geliyor. En iyisi inince taksiye binmek.

İhtiyaçlar

Gitmeden önceki ihtiyaçlar için bir haftaya yakın gezmediğimiz yer kalmadı. Özellikle valiz için ne gezdik arkadaş. O valiz fiyatları ne öyle. Sonunda Kipa'da üçlü set bulduk. 109 liraya. O fiyata valiz seti görünce yerde külçe altın bulmuş gibi sevindik. Ufak çaplı bir mucize olsa gerek.
Bir kaç kitap da aldım. Malum orada Türkçe kitap bulmak zor. Hatta imkansız. Bir de Rusça konuşma klavuzu aldım. Gitmeden 2-3 cümle öğrensem bari.

Okul hibe falan veriyor eyvallah ama parası olmayan yine gidemez Erasmus'a falan. Her şey para. Gideceğim yerde hava soğuk malum. Eee anne ile de alışverişe çıkarsan bazı şeyleri almadan dönmen imkansız. Mesela yün içlik. Öyle demeyin hava çok soğuk oluyor. Kadın haklı. 4 tane yün içlik aldık 64 lira bayıldık. Bu nedir arkadaş bu nedir...
Bugün gidip Galatasaray forması da aldım. Avrupalılara azcık reklam yapalım. Kısacası fazla ayrıntıya girmeden söyliyim eksikler tamam. Çok ufak şeyler kaldı.

Son durum

Gitmem 25 Ağustos itibari ile 4 gün kaldı. Hatta 29 Ağustos'u saymazsak 3 gün. Garip hisler içine girdim. Hem gideceğim için heyecanlıyım hem ayrılacağım için hüzünlü. Arada kaldım.
İhtiyaçlar bitti sayılır.
Hibe sözleşmesinin ingilizce olarak temini kaldı.



İşlemlerin Sonuna Geldik

11 Ağustos 2013 Pazar

Bir önceki yazımda vize başvurusundan bahsetmiştim. 6 Ağustos günü Vize'yi almak için İstanbul'a gittim. Sorunsuz bir şekilde alıp geri geldim. Tabi yine vize işini fırsat bilerek Mısır çarşısı, Sultanahmet, Ayasofya gibi birçok yeri gezdim.
Geriye uçak bileti kalmıştı. normalde 26 Ağustos'ta gitmeyi planlarken uçak biletinin 1200 TL olduğunu görünce derin bir OHA! çektim. 29 Ağustos günü fiyat 500 lira yazıyordu. Tabi aradaki 700 lira fark bana cazip gelince 29 Ağustosa bilet almaya karar verdim. Ertesi gün para elime geçecekti. Para elime geçince THY'nin sitesine girip bileti almaya yeltenirken bir de ne göreyim? uçak bileti 809 lira olmuş. Orada ufaktan bir sinir krizi geçirdim. Arkadaş bir günde nasıl 300 lira zam geliyor anlamadım. Mecbur 29'una biletimi aldım. Karşıdan bakarsan Erasmus programı okulun verdiği hibe ile parası olmayan birinin bile yapabileceği bir şey gibi gösteriliyor. Parası olmayan adam 800 liraya nasıl bilet alsın. Daha bir de bunun bir sürü masrafı osu busu var.
Bileti alınca bir rahatlama oldu tabi. En azından gidiş tarihim belli oldu.
Neyse bilet ve vize işini hallettikten sonra geriye tek bir bürokratik iş kaldı. Sakarya'ya gidip erasmus bürosuna Hibe sözleşmesini, Vize ve pasaport fotokopisini vermem gerekiyor. İşin zor tarafı resmi evrakları sabah 10.00 ile 12.00 arası alıyor olmaları. Ben de başka şehirden geleceğimden büyük ihtimal sabah 07.00 arabasına bilet alacağım. Kısacası bu sıcak havada uğraş uğraş uğraş...



İhtiyaçlar

Riga'ya gitmeden önce ihtiyaçlar listesi yaptım. Liste uzayıp gidiyor. Yavaştan toplamaya başladım eşyaları. Onunla ilgili ayrı bir yazı yazarım artık. Çünkü baya uzun süreceğe benziyor.